søndag 3. august 2008

Den vanngale pusen!

Vi har som nevnt 2 katter her i huset - Rina som er min, pluss Aysis som er Nina sin (datteren i familien).
Her kommer litt om Aysis - en meget spesiell pus.

Aysis bor her hos oss fordi matmor har flytta endel rundt og nå bosatt seg i Oslo - bedre med landlige omgivelser enn bygater for puser syns vi.

Da Aysis var halvvoksen hadde hun på en eller annen merkelig måte greid å fange en mus! Men sååå skummelt a gitt! Den rørte jo på seg helt alene! Hun har aldri vært en stor jeger og kommer nok aldri heller til å bli det. Er vel mer redd for disse småkrypene enn lysten på å fange dem.


Så var det det med vann da - jeg har hatt flere katter oppover tida - men aldri en som har vært såå vill etter rennende vann! Er Aysis inne kan jeg være sikker på at hun kommer løpende hvis hun hører sildrende vann - det være seg på kjøkkenet, på badet - eller i dusjen.
Og det å vanne blomster kan jeg ikke gjøre hvis hun er inne - da kommer hun og vil drikke av tuten på vannkanna!
For ikke å si om sommern med vannslangen ute - hun løper som vill etter vannstrålen og prøver å fange den! Ikke bare enkelt det der...hehe
Ikke bryr hun seg nevneverdig om å bli litt våt heller.

Ellers er hun en skikkelig kosepus - liker å ligge på fanget og maler for et godt ord!

Litt sær i matveien riktignok - men det lever vi med.
Og blir hun fornærma for noe så setter hun seg demonstrativt ned foran meg...med rompa til!

Ingen kommentarer: